Verdensdagen for psykisk helse

I dag, 10 oktober, er det Verdensdagen for psykisk helse. Dette er en internasjonal FN-dag for å fremme bevissthet om psykisk helse over hele verden, som har blitt markert i over 30 år, i mer enn 150 land. Dette er Norges største befolkningskampanje om psykisk folkehelse som markeres over hele landet.
Årets tema er: Vi trenger å høre til. Lag plass!
En av fem i Norge opplever diskriminering på bakgrunn av sykdom, kjønn, alder, etnisk opprinnelse eller seksuell identitet.
Vi har alle et ansvar for å lage plass til flere.

Trenger du noen å prate med?
Norsk Skuespillerforbund har inngått et samarbeid med NION for å kunne tilby medlemmer et lavterskeltilbud for å styrke psykisk helse.
NION tilbyr hjelp til deg som trenger noen å prate med om psykiske vansker før det utvikler seg til en diagnose.
Alle tilknyttet oppstartsmiljøet NION har mastergrad i klinisk- og helsepsykologi.

Kropp og hode henger sammen. Norsk Skuespillerforbund har også en avtale med SATS, som gir dere 15 % rabatt på medlemskap.

Medlemsfordeler

Publisert: 10.10.2023
Tekst: NSF
Sist oppdatert: 16.10.2023
Foto: NSF

Amandaprisen 2024

I år feirer Amandaprisen 40 år – vi gratulerer alle de nominerte og spesielt de som vant en pris i sine kategorier.