Scenekunstkollektivet vant Frilansprisen

Scenekunstkollektivet er et ungt tverrfaglig initiativ. De skiller seg ut ved å være et fellesskapsprosjekt med det beundringsverdige tiltaket Teatergym. Juryen berømmer vinneren for deres raushet og faglige nysgjerrighet.

Scenekunstkollektivet er et interdisiplinært arbeidskollektiv med fokus på kompetanseheving og utforsking innen scenekunst i Oslo. Det ble opprettet høsten 2022 med formålet å samle profesjonelle scenekunstnere i Oslo med ulike scenekunstneriske bakgrunner, som kunne møtes som et arbeidsfelleskap med jevne mellomrom.

Scenekunstkollektivet består av medlemmer med bakgrunn fra samtidsdans, folkemusikk, skuespill, regi, teskstkriving, nysirkus, sang, fysisk teater og devising.

Frilansprisen hedrer frilansskuespillere som i sin foreløpige karriere, og/eller i løpet av det siste året, har jobbet målbevisst og variert i sitt skuespillerarbeid, vist vilje til å videreutvikle seg og fornye sine kunnskaper, har bidratt positivt til frilansmiljøet og som gjerne har gjort en innsats utenom det vanlige for å fremme frilansskuespilleres kår og miljø i Norge.

Publisert: 14.06.2024
Tekst:
Sist oppdatert: 20.06.2024
Foto:

Heddaprisen 2024

Søndag 16. juni ble Heddaprisene delt ut på Oslo Nye Teater. Vi gratulerer samtlige vinnere, og de nominerte.