Norsk Skuespillerforbund søker forbundsadvokat/forbundsjurist

Norsk Skuespillerforbund søker etter en forbundsadvokat/forbundsjurist heltid med hovedansvar for bl.a. fagfeltet TV- og film. Dette er en spennende bransje som er i konstant utvikling, og vi står overfor utfordrende oppgaver i tiden fremover som krever nytenkning og pågangsmot. Det er derfor ønskelig at du har noen års erfaring, stor interesse for området og høy motivasjon for å bidra til videreutvikling!

Satsingsområdene og medlemsmassen i vår virksomhet har vokst og endret seg i takt med tiden. NSF har i dag 1650 medlemmer – en fordobling på 25 år. Vi representerer profesjonelle skuespillere på alle områder innen TV, film, scenekunst, voice-over, dubbing m.m. Dette gjør NSF til en respektert og synlig kraft i norsk kultur.
Stillingen lyses ut som følge av at en av våre jurister har fått ny arbeidsgiver, og vi benytter anledningen til å åpne opp for kandidater som også har advokatbevilling. Dette skyldes at vi vil gi rom for å bygge opp en ny driftsmodell med interne ansatte som kan ta hånd om arbeidsrettslige prosessoppdrag for våre medlemmer, og evt. kunne ha et overordnet ansvar for det juridiske arbeidet i sin helhet. Det vil være muligheter for prosedyreoppdrag både ved de alminnelige domstoler og Arbeidsretten.
Rollen som forbundsadvokat/forbundsjurist utøves i samspill med vår nåværende forbundsjurist, daglig leder, forbundsledelsen og øvrige ansatte. Sammen med disse vil du være en sentral ressurs i forhandlinger med organisasjoner og virksomheter som NSF har avtaler med, og du vil delta i den strategiske utviklingen av NSF som organisasjon. Du vil også ta aktivt del i et bredt nettverk av samarbeidspartnere i Norge, så vel som våre nordiske og internasjonale søsterorganisasjoner.

Stillingens hovedinnhold:
  • Behandle medlemssaker knyttet til kontraktsrettslige, arbeidsrettslige og opphavsrettslige spørsmål.
  • Bistand til medlemmer og tillitsvalgte i arbeids- og opphavsrettslige spørsmål.
  • Forberede og delta i tarifforhandlinger/kollektive forhandlinger
  • Forberede høringssvar og uttalelser
  • Skrive artikler mv. til bruk på nett og i vårt medlemsblad Stikkordet
  • Rådgivning til organisasjonens ansatte og tillitsvalgte i foreningsrettslige spørsmål

Kvalifikasjoner:
  • Juridisk embetseksamen eller master i rettsvitenskap.
  • Erfaring med opphavsrett, samt kollektiv og individuell arbeidsrett vil bli foretrukket.
  • Evt. advokatbevilling med noen års prosedyreerfaring.
  • Ønskelig med erfaring innen forhandling og mekling.
  • Erfaring med eller god kjennskap til TV- og filmbransjen, dens aktører, teknologi og pengestrømmer, er også et pluss.
  • God muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne på norsk og engelsk.

Personlige egenskaper:
  • Dele vårt verdigrunnlag som bygger på solidaritet, integritet, omtanke og samspill.
  • Positiv, serviceinnstilt og løsningsorientert.
  • God arbeidskapasitet og gjennomføringsevne.
  • Proaktiv, selvstendig og selvgående.
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Komfortabel med å snakke med bransjeaktører og til større forsamlinger.
  • Nettverksbygger.
  • Interesse i og engasjement for å veilede enkeltmedlemmer om rettslige spørsmål.

Vi tilbyr:
  • Lønn etter avtale.
  • Gunstig pensjonsordning og ansattgoder som fri i påske- og juleferien.
  • En variert og fleksibel arbeidshverdag med mulighet for faglig og personlig vekst.
  • Kontor sentralt i byen, i nyoppussede lokaler i Filmens hus, som vi deler sammen med Norsk Filmforbund og Norske Dansekunstnere.
  • Et uformelt og inkluderende arbeidsmiljø med fremoverlente kollegaer som er motiverte for videreutvikling og vekst.

Ved eventuelle spørsmål om stillingen kontakt:
Daglig leder Nina Tveit: 93083835
Forbundsjurist Eirin Aavik: 98411310

Søknadsfrist: 03.10.2023
Tiltredelse: Snarlig tiltredelse, etter nærmere avtale.

Se stillingsannonsen og søk her: https://www.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=320325528

Publisert: 19.09.2023
Tekst:
Sist oppdatert: 05.10.2023
Foto:

Amandaprisen 2024

I år feirer Amandaprisen 40 år – vi gratulerer alle de nominerte og spesielt de som vant en pris i sine kategorier.